اسمارتد

Smarted

تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

به زبان ساده همه ی ما می‌خواهیم بیشتر بفروشیم.

پس باید بیشتر دیده شویم و افراد بیشتری به ما توجه کنند.

یکی از هوشمندانه ترین کارها برای بیشتر دیده شدن، پیدا کردن کسانی است که حاضرند برایِ کارِ ما پول پرداخت کنند، پس باید افرادی که کسب و کارِ ما برای آنها ارزش ایجاد می‌کند را پیدا کنیم.(مشتریان بالقوه)

اما چطور این مشتریان بالقوه را پیدا کنیم ؟

مثال :

برای پیدا کردنِ مشتریان بالقوه که خریدارِ شال و روسری هستند به زبان ساده باید این کارها را انجام دهیم.

۱- باید کسانی که در گوگل به دنبال شال و روسری هستند را پیدا کنیم.

۲- به سوال آنها در سایتِ خود یک جوابِ خوب بدهیم.

۳-  قیمت و توضیحات مناسبی ارائه کنیم تا از ما خرید کنند.

ولی  برای پیدا کردن کسانی که در گوگل درباره شال و روسری جستجو می‌کنند باید  به چند سوال پاسخ دهیم.

‌مشتریان ما چه کسانی هستند؟

اگر بدانیم چه کسانی مطالب ما را می‌بینند، بهتر تصمیم می‌گیریم چه چیزی را چگونه ارائه کنیم. نوشته و عکس و لحن مطلبی که برای کودکان نوشته می‌شود بسیار متفاوت است با مطالب علمی که برای اساتید دانشگاه تهیه می‌شود پس مهم است بدانیم برای چه کسانی مطلب تهیه می‌کنم.

مشتریان ما چه سوالاتی دارند؟

مهم است بدانیم سوال مشتریان در چه زمینه هایی است. مثلاً درباره ی ست کردنِ رنگِ شال سوال دارند؟ یا بیشتر توجه آنها بر روی جنس کالا متمرکز است؟ چه مدل هایی بیشتر جستجو می‌شود؟ مشتریان به دنبالِ چه رنگ هایی هستند؟

سوالات بالا و هر جستجویی که مشتریان شما انجام می‌دهند می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید چه کارهایی انجام دهید تا نگاه‌ها را به سمت خودتان جذب کنید و بیشتر دیده شوید.

چه زمان‌هایی بیشتر جستجو می‌کنند؟

اگر بدانید کلمه ی «قلب قرمز» از ۲۰ دی تا ۲۵ بهمن در تهران شروع به افزایش می‌کند، می‌توانید همه ی کارهای لازم برای فروش بیشتر را از قبل تدارک ببینید و برای آن برنامه ریزی کنید.

تعداد این مشتریان چقدر است؟ 

گاهی فقط دانستنِ اینکه چه افرادی چه سوالاتی می‌پرسند کافی نیست. بلکه باید تعداد و فراوانی حدودی پرسش ها را بدانیم چرا که گاهی سرمایه گذاری ریالی و زمانی برای تعداد کم ارزش اقتصادی ندارد و بی توجهی به تعداد مخاطبین می‌تواند ضررهای زیادی به شما تحمیل کند.

این اطلاعات را در چه قالبی می‌خواهند؟ 

اگر دقت کرده باشید گوگل در جستجوهای مختلف، نتایج متفاوتی به شما نشان می‌دهد. گاهی در پاسخ شما عکس نشان می‌دهد. مثلاً اگر کلمه ی لباس عروس را جستجو کنید در نتایج ابتدا عکس هایی از لباس عروس خواهید دید.

در حالی که اگر درباره ی نحوه ی انجام کاری جستجو کنید به احتمال زیاد در ابتدا فیلم هایی که درباره نحوه ی انجام آن کار وجود دارد را خواهید دید. 

و خیلی وقت ها هم نتایجی که می‌بینید از جنس متن هستند.

پس نتیجه می‌گیریم برای هر سوالی باید بدانیم در چه قالبی مطلب تهیه کنیم. گاهی نوشته و تعدادی عکس کافی است و گاهی نیازمند عکس های بسیار متنوع هستیم و گاهی باید فیلم تولید کنیم.

رقیبان ما با چه کلمات کلیدی مشتریان را جذب می‌کنند؟

باید بدانیم رقبای ما چه کسانی هستند و با چه کلماتی مشتریان را به خود جذب می‌کنند تا برای آن برنامه ریزی هوشمندانه داشته باشیم. یکی از اطلاعاتی که تحقیق کلمات کلیدی به ما می‌دهد، نقاط ضعفی است که رقیب می‌توانست از آن کلمات استفاده کند اما استفاده  نکرده است، پس با دانستن آن می‌توانیم روی آن کلمات محتوا ایجاد کنیم و مخاطبین را به سمت خود جذب کنیم.

یا روی کلماتی که رقبا استفاده میکنند محتوای بهتری تولید کنیم تا مشتریان ما را به رقبا ترجیح دهند.

تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

تحقیق کلمات کلیدی راه شناخت مخاطب است و باید بدانیم آوردنِ بهترین مخاطبین مهم است نه آوردنِ بیشترین مخاطب.

از آنجا که سئو یعنی گوگل درک کند محتوای سایت ما برای چه کسی مناسب است، ما قرار نیست برای هر کسی که در گوگل جستجو می کند جایگاه خوبی داشته باشیم، بلکه باید برای کسانی که مشتری خدمات و محصولات ما هستند جایگاه خوبی داشته باشیم و دیده شویم.

برای یافتن مشتریان بالقوه نیاز داریم اطلاعات بالا را از آنها داشته باشیم تا بتوانیم بجای آزمایش و خطاهایی که باعث هدر رفتن وقت و پول زیادی از ما می‌شوند، تصمیمات درست بگیریم و در زمان مناسب با محتوای مناسب مشتریان خود را جذب کنیم. 

به مجموعه کارهایی که برای پاسخ به این سوالات انجام می‌گیرد، تحقیق کلمات کلیدی می‌گویند.

پس از تجزیه و تحلیل روی فرایند تحقیق کلمات کلیدی سندی تولید می‌شود به نام «سند استراتژی سئو» 

سرفصل های سند استراتژی سئو

تصمیم درباره ی ظاهر سایت

با توجه به اینکه کدام کلمات کلیدی جستجوی بیشتری دارند پیشنهاد می کند چه لندینگ پیج هایی لازم است و مشخص می‌کند اندازه نمایش آیتم‌های گرافیکی با توجه به اهمیت آنها چقدر باشد.

توصیه برای بهینه سازی بیشتر روی موبایل یا کامپیوتر

جستجوهایی که در حوزه ی فعالیت ما انجام می‌شود بیشتر با موبایل است یا کامپیوتر تا مثلاُ اگر بیشتر جستجوها با موبایل است دقت خیلی بیشتری در طراحی رابط کاربری موبایل داشته باشیم.

تعیین عنوان مقالات برای تولید محتوا

یکی از سوالات همیشگی این است که برای تولید محتوا از چه مقالاتی استفاده کنیم. در سند استراتژی سئو نه تنها لیست عنوان هایی که باید درباره آنها بنویسید را مشخص می‌کنیم بلکه تعیین می‌کنیم هر محتوایی با چه قالبی از جمله ویدئویی یا متنی یا … تهیه شود.

پیشنهاد درباره  نحوه ی نام‌گذاری محصول

نحوه نام‌گذاری محصولات

یکی از دلایل عدم موفقیت فروشگاه های اینترنتی عدم توجه به نام‌گذاری صحیحِ محصول است. اگر نامِ محصولاتِ ما با چیزی که کاربر جستجو می‌کند مطابقت نداشته باشد، سایت شما شانس کمی برای دیده شدن خواهد داشت.

پیشنهاد ابر کلمات مناسب در مقاله

گفتیم سئو یعنی گوگل درک کند محتوای سایت ما برای چه کسی مناسب است درست آن است که وقتی درباره ی موضوعی مقاله تهیه می‌کنیم از مجموعه کلماتی استفاده کنیم تا گوگل بهتر و راحتتر متوجه موضوعِ مقاله ی ما شود. در سند استراتژی سئو برای هر مقاله لیستی از کلمات مرتبط به شما داده می‌شود تا در متن و تیترهای خود استفاده کنید تا مقاله ی شما توسط گوگل بهتر درک شود.

پیشنهاد درباره کلمات کلیدی طولانی 

گفتیم آوردن بهترین مخاطبین مهم است نه آوردن بیشترین مخاطبین. 

جالب است بدانید معمولا بهترین مخاطبین که تبدیل به خریدار می‌شوند، با کلمات کلیدی کوتاه وارد سایت ما نشده‌اند بلکه نیاز خود را در چند کلمه توصیف کرده‌اند. بعنوان مثال کسی که کلمه « خرید شال نخی ارزان » را جستجو می‌کند احتمال خرید خیلی بیشتری دارد تا کسی که کلمه ی کلیدی « شال » را جستجو می‌کند.

به این کلمات کلیدی که طولانی هستند به اصطلاح دم‌درازی یا Long Tail Keyword گفته می‌شود و اگر شما در سایت خود مطلبی داشته باشید که پاسخ مناسبی برای این کلمه ی کلیدی طولانی داشته باشد، شانس بسیار زیادی برای جذب مخاطبی دارید که تبدیل شدنش به خریدار شانس زیادی دارد.

توصیه  درباره رپورتاژ آگهی

در بعضی از موارد پس از ۷ تا ۱۰ ماه رقابت برای گرفتن رتبه های بالا، نیز می‌شود تا مقاله‌ای در سایت دیگری به اشتراک بگذارید. به قرار مقاله در سایت های دیگر به‌صورت پولی رپورتاژ آگهی می‌گویند. انتخاب اینکه رپورتاژ آگهی در کدام سایت خریداری شود یکی از نکات مهم و کلیدی است که انتخاب غلط می‌تواند وقت و هزینه ی زیادی از ما تلف کند. در سند استراتژی سئو به شما پیشنهاد می‌شود رپورتاژ آگهی های خود را در کدام سایت ها منتشر کنید.