سئو چیست

سئو چیست ؟

چه مراحلی دارد ؟

چگونه آغاز می شود ؟

رسیدن به اهداف چقدر زمان می برد.

قدم اول بهینه سازی سایت یا سئو تکنیکال

به جرات میتوان گفت که ستون فقرات سئو و مهمترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردها هنگام طراحی و کدنویسی آن است. گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت و نحوه کدنویسی آن دارد.

سئوی تکنیکال در یک جمله یعنی درک صحیح ربات های گوگل از ساختار سایت و بهبود تجربه ی کاربر هنگام مراجعه به سایت ما.

قدم دوم استراتژی

بدون تدوین یک استراتژی صحیح تمام قدم هایی که بر میداریم مانند تیر در تاریکی می ماند. در این مرحله کلمات کلیدی ارزشمند که می تواند موجب ارزش افزوده برای کسب و کار ما باشد، تحلیل رقبا از جهت کلمات کلیدی و لینک سازی و غیره در این دسته بندی جا می گیرد.

قدم سوم بازاریابی محتوایی

با آنکه (( جمله ی محتوا پادشاه است)) را  بیل گیتس نزدیک به ۲۰ سال پیش گفت اما هر روز بیشتر و بیشتر به درسای آن پی می بریم.
اما :
آیا هر محتوای باکیفیتی پادشاه است؟ متاسفانه خیر. اگر محتوا هوشمندانه و بر اساس تجزیه تحلیل صحیح کلمات کلیدی انتخاب و پرورانده شده باشد می تواند پادشاه باشد. یعنی بدانیم با کدام کلمات کلیدی، با استفاده از چه ابریب از کلمات کاربران را به قلاب مطالب خوبمان بیندازیم.

قدم چهارم لینک سازی هدفمند

به طور معمول به محض اینکه گفتگو از لینک سازی می شود، فکر مخاطب به سمت لینک سازی خارجی و خریدن لک لینک (سئو کلاه سیاه) می رود. در حالیکه اگر یک سندِ استراتژی محتواییِ هوشمند تدوین کرده باشیم می توانیم بدون هزینه های گزاف لینک سازی داخلی انجام داده و صفحات مهم سایت را به رتبه های بالای گوگل برسانیم. 

البته باید بدانیم در صورتی که کلمات کلیدی ما دارای رقابت زیاد باشد و رقبا به خوبی ما رفتار کرده باشند مجبور خواهیم بود از لینک سازی خارجی، بسیار با احتیاط و مطالعه استفاده کنیم.

قدم پنجم آنالیز و برنامه ریزی

بهتر شدن تمامی ندارد. 

کسبِ رضایت کاربران همیشه جا برای بهتر شدن دارد. پس از انجامِ ۴ قدم قبلی، و گذشتن چند ماه از فعالیت سایت، اطلاعات ارزشمندی از رفتار کاربران به دست خواهد آمد. یک مدیرِ هوشمند، از این اطلاعات استفاده می کند و دوباره استراتژی خود را بهبود می بخشد و چرخه ی بررسی رفتار کاربران، بهبودِ استراتژی، بهینه سازیِ محتوای قبلی و تحلیل نتایج به شکل پایان نا پذیری ادامه خواهد داشت.

در ادامه به بررسی یک نمونه از برنامه ریزی و زمان بندی سئو و تقویم محتوایی می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپی و انتشار مطالب سایت کاملا آزاد است. !!!