چطور در کامپیوتر تخته وایت برد داشته باشیم ؟​

وایت برد مجازی

تقریبا همیشه وقتی در حال آموزش مطلبی هستیم نیاز می شود برای فهم بهتر از نوشته و عکس و فرمول استفاده کنیم. در کلاس درس فیزیکی این نیاز را تخته وایت برد برآورده میکند اما در فضای مجازی نیاز داریم همین نیاز را با نرم افزاری جبران کنیم تا هنگام آموزش روی صفحه کامپیوتر بتوانیم عکس ها و نوشته ها و فرمول ها را در هر جایی از صفحه که خواستیم به اندازه دلخواه قرار داده و توضیح دهیم.

آشنایی با نرم افزار وان نوت بعنوان تخته وایت برد مجازی

برای درست کردن یک برگه ی ساده به همراه عکس یا فرمول که بتوانیم موقع درست کردن فیلم آموزشی از روی آن توضیح دهیم، نیاز به نرم افزاری داریم که علاوه بر سادگی ، روی اغلب کامپیوتر ها نصب باشد.

پس به عبارت ساده تر ، نیاز به یک تخته وایت برد مجازی داریم.

وایت برد مجازی

استفاده از کامپیوتر موقع آموزش هم مفید تر است و هم موجب میشود در حین آموزش تمرین هم بکنید.

مرورگر خود را در کامپیوتر باز کنید ، وارد سایت Smarted.ir شده و قسمت آموزش تولید محتوا را انتخاب کنید تا همین صفحه را در کامپیوتر مشاهده کنید.

استفاده از نرم افزار Microsoft OneNote بعنوان تخته وایت برد

از نرم افزار وان نوت Microsoft OneNote برای شبیه سازی وایت برد در فضای مجازی استفاده خواهیم کرد.

برای همه ی ما تخته وایت برد یا تخته سیاه وسیله ای گره خورده به آموزش است.

 

با اندکی آموزش و تمرین با این نرم افزار براحتی از آن استفاده کنید و حتی در کلاس های حضوری ِخود از آن بهره ببرید. کافیست فقط یکبار مطالب موضوعی که بنا دارید درباره آن تدریس کنید را در این برنامه آماده کنید و بارها و بارها در کلاس های حضوری و غیر حضوری از آن استفاده کنید.

نرم افزار OneNote در سیستم من نصب شده ؟

 وان نوت از ابزارهای خانواده مایکروسافت آفیس است. به عبارتی همزمان با نصب ورد و اکسل و پاورپوینت، روی کامپیوتر شما نصب شده است. کافی است در میان برنامه‌های خانواده آفیس آن را بیابید یا OneNote را در کامپیوتر خود، جستجو کنید.

در این آموزش برنامه وان نوت 2016 بصورت مقدماتی ارائه می شود.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپی و انتشار مطالب سایت کاملا آزاد است. !!!